معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

نقدها و پیشنهادهای مدیران مدارس گام موثری براي اصلاح آیین نامه اجرايي مدارس است

معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با استقبال از نقدها و پيشنهادهاي مدیران مدارس در خصوص مصوبات شوراي عالي گفت: نقدها و پیشنهادهای مدیران مدارس كه به طور مستقيم در مدارس با اجراي آئين نامه اجرايي مدارس درگير هستند گام موثری در جهت اصلاح آیین نامه مذكور است.

موسی الرضا کفاش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه نقد و بررسی آیین نامه اجرایی مدارس که در آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد با تبریک عید مبعث و ایام دهه مبارکه فجر بیان داشت: فلسفه بعثت پیامبر بزرگ اسلام بر اساس آیات قرآن عبارت است از تلاوت آیات الهی، تزکیه از صفات رذیله و تقویت صفات حمیده و پاک کردن روح از انحرافات فکری عملی و اخلاقی است.

وي افزود: تعلیم راه صحیح و کامل زندگی، ترسیم نقشه سعادت دنیا و آخرت و تعلیم قرآن و حکمت از دیگر فلسفه‌های بعثت پیامبر می باشد.

 کفاش در ادامه بیان داشت : انقلاب اسلامی ایران ادامه مسیر بعثت پیامبر است چرا که از جمله علل وقوع انقلاب اسلامی تاکید بر معنویت ارزش‌های مهم ديني و احیای ارزش‌های اسلامی است که نقش بارز اسلام را در شکل‌گیری محتوای انقلاب اسلامی نشان می‌دهد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت و اهمیت آیین نامه اجرایی مدارس اظهار داشت: آیین نامه اجرایی مدارس برنامه عمل مدیران مدارس برای اداره بهتر و با کیفیت‌تر امور مدرسه است.

وي بیان داشت: علی رغم جلسات مستمر کارشناسی برای تدوین آیین نامه اجرایی و تلاش برای متنی جامع و کامل و کم نقص در عین حال معتقدیم که آیین نامه خالی از اشکال نیست و با توجه به اینکه این آیین نامه سه سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود در سال ۱۴۰۳ نسخه اصلاح شده و نهايي آن پس از بررسي و تصويب براي اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

كفاش با استقبال از نقد و نظرهای مدیران مدارس در خصوص آیین نامه اجرایی مدارس تاكيد كرد: نظرات، نقدها و پیشنهادهای مدیران مدارس كه در ميدان عمل قرار دارند و به طور مستقيم با اجراي اين آئين نامه درگير هستند و موانع و محدوديت هاي آنرا بهتر مي شناسند گام موثری در جهت اصلاح آیین نامه فوق خواهد بود.

در ادامه جلسه مدیران مدارس نقد ها و پیشنهادهای خود را در خصوص آیین نامه اجرایی مدارس بیان داشتند.